.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تحليلي بر انتخاب استاندار گيلان در دولت دهم
ساسان شيخي معافي
تحليلي بر انتخاب استاندار گيلان در دولت دهم

با توجه به آغاز فعاليت دولت دهم شاهد تغييرات استانداران نيز خواهيم بود اما در اين راستا انتخاب نماينده دولت در استان به چندين موارد از جمله تجربه،بومي بودن،داشتن خصوصيات رئيس جمهور و همگام و همراه بودن با دولت نياز است که در اين راستا انتخاب نيرويي باتجربه و بومي حق مردم استان گيلان از رئيس جمهور است.

مردم استان گيلان با حضور حداکثري در پاي صندوقهاي راي با راي بالايي به احمدي نژاد در مقابل خواستار توجه و حمايتهاي بيشتر او از اين استان در دولت دهم بوده است و امروز با شروع به کار دولت دهم چشم انتظار اين حمايتها هستند.

انتخاب يک نيروي مردمي و باتجربه و آشنا به مشکلات و مسايل استان گيلان مي تواند کمک زيادي به دولت دهم در استان گيلان نمايد و وجود چنيني نيرويي در راس کار اجرايي استان نشان مي دهد که دولت دهم اعتماد به راي مردم داشته و با انتخاب چنين نيروي قصد توسعه اين استان سرسبز دارد.

استان گيلان با وجود سرسبزي هاي زيادي داراي محروميت هاي بيشماري نيز در بخش هاي مختلف بوده که بايد با يک برنامه ريزي مستمر و زيربنايي به دنبال رفع آن بود و شايد بتوان استان گيلان را به عنوان يک استان صنعتي معرفي نمود.

در ذيل به ظرفيت هاي مجود گيلان در بخش هاي مختلف خواهيم پرداخت:

پيش درآمد:

استان گيلان در بخش هاي مختلف از جمله کشاورزي،گردشگري،فرهنگي و اقتصادي داراي پيشينه زيادي بوده اما هميشه داراي محروميت هايي در بخش هاي مختلف از جمله کشاورزي بوده است که همواره نيازمند يک مديري بود تا بتواند به خوبي بر مشکلات فايق آيد که در دولت نهم با انتخاب روح اله قهرماني به عنوان استاندار گام هاي مثبتي در اين زمينه برداشته شد که انتظار مي رود در دولت دهم اين قطار پيشرفت دز استان ادامه داشته شود.

بخش کشاورزي:
استان گيلان در بخش کشاورزي يکي از استانهاي کشاورزي در کشور محسوب مي شود که اصلي ترين محصول آن برنج و چاي مي باشد.

در بخش برنج کشاورزان گيلاني با مشکلات زيادي از جمله بيمه،کم آبي و ارزان بودن نرخ خريد محصولات روبرو بوده اند و باتوجه به اينکه در بعضي از شهرهاي گيلان بيش از 80 درصد از مردم به کشت برنج مشغول مي باشند نگاه ويژه به اين بخش کمک زيادي به کشاورزان مي نمايد و به قول معروف مي توان گفت نفس تازه اي خواهند کشيد.

در بخش چاي که استان توليد کننده چاي در کشور مي باشيم مشکلات زيادي پيش روي کشاورزان بوده که در دوبت نهم با همت بالاي رئيس جمهور و مهندس قهرماني گام هاي مثبتي در اين زمينه برداشته شده است و تقريبا رضايتمندي خوبي در بين چايکاران وجود دارد اما با توجه به مسايل و مشکلات موجود بايد برنامه ريزي هاي بهتر و موثر تري در اين زمينه صورت گرفته و با کارشناسان اين بخش نيز مشورت شود نکته اي که در استانداري رعايت مي شود و يکي از دلايلي که مي توان در بحث چاي نام برد انتخاب نماينده ويژه رئيس جمهور در بحث ساماندهي چاي بوده که اين موضوع در بحث برنج نيز مي تواند مشکلات کشاورزان را برطف نمايد.

استان گيلان در بحث دامپروري،شيلات،زيتون،حبوبات،ميوه و... نيز در کشور حرفهاي زيادي براي گفتن دارد و کشاورزان خواستار توجه ويژه دولت همانند دوره نهم که در استان وجود داشت وجود داشته باشد.

بخش گردشگري:

در بخش گردشگري نيز استان گيلان يکي از استانهايي است که سالانه مسافران زيادي به اين استان عزيمت مي کنند و از اين ظرفيت بايد به عنوان يکي از راههاي توسعه استان استفاده کرد.

در زمينه گردشگري دولت مي تواند اعتبارات ويژه اي در اين زمينه اختصاص دهد تا شاهد گسترش ظرفيت هاي گردشگري در استان باشيم و قطعا اشتغالزايي خوبي را نيز در اين زمينه خواهيم داشت.

سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان گيلان متاسفانه آن طوري که بايد اقدامات شايسته اي را در زمينه گردشگري و نظارت دقيق بر اماکن گردشگري و غيره داشته باشد نداشته و در اين زمينه انتظار مي رود در دولت دهم اقدامات خوبي به انجام برشد.

بخش اقتصادي:
در بخش اقتصادي از آنجايي که استان گيلان يک استان کشاورزي مي باشد نتوانسته موفق با شد اما با موجود بندر،گمرک،منطقه آزاد اسلامي ،شهرک صنعتي در حوزه اقتصادي نيز استان گيلان گامهاي مثبتي برداشته و موفق بوده است.

در اين زمينه و احداث پالايشگاه در استان استاندار گيلان زحمات زيادي را کشيده است که انتظار مي رود با حمايتهاي دولت در آينده نزديک شاهد اجرايي شدن آن باشيم.

در حوزه اقتصادي استان گيلان نياز به سرمايه گذاري بيشتر بوده و نيازمند توجه ويژه نيز بايد قرار گيرد و سرمايه گذاراني که در حوزه صنعت و اقتصاد وارد استان مي شوند بايد مورد حمايت قرار گيرند.

بخش ورزشي:
استان گيلان در بخش ورزش يکي از استانهاي موفق در کشور به حساب مي رود و در رشته هايي مانند کاراته،فوتبال،ووشو و... حرف هاي زيادي در کشور براي گفتن دارد.

متاسفانه با حضور مدير کل فعلي استان در راس ورزش استان شاهد کاهش رتبه بندي ورزشي استان در کشور بوديم و گامهاي ضعيفي را در اين زمينه برداشتيم که نمونه آن انتصابات هيئتها و گزينشي عمل کردن انتخاب مديران و حتي نفرات تيمي و سرمربيگري تيم ها بوده که اين موضوع براي ورزشکاران و ورزشدوستان گيلاني قابل لمس مي باشد و انتظار مي رود در دولت دهم در اين زمينه فکر بهتري انديشيده شود.

بخش فرهنگي و هنري :
در بخش فرهنگي نيز استان گيلان يکي از استانهاي فرهنگي محسوب مي شود و در حوزه هاي مختلف فرهنگي استان هميشه حرفهايي براي گفتن داشته و در اين زمينه هنرمندان شاهد تشويق ها و حمايتهاي مسئولان ارشد استاني بوده و اميدواريم اين حمايتها همچنان ادامه داشته باشد تا استان به جايگاه واقعي فرهنگ و هنر در کشور برسد.

بخش رسانه:
در بخش رسانه و جرايد استان گيلان يکي از استانهايي است که با انتشار 9 روزنامه حدود 80 هفته نامه و ماهنامه و فعاليت چندين خبرگزاري در استان يکي از استانهاي موفق در اين زمينه محسوب مي شود.

اين قشر فعال جامعه در استان همواره با مشکلاتي مواجه بوده اند که مهمترين آن بحث کمک هاي دولتي بوده و از طرفي با توجه به اينکه استان گيلان يک استان اقتصادي و صنعتي محسوب نمي شود هزينه هاي آگهي و رپرتاژ نيز نمي تواند جوابگوي هزينه هاي رسانه ها شود و از طرفي چاپ ويژه نامه روزانه بعضي از روزنامه نيز در زمينه عدم توسعه روزنامه ها و هفته نامه ها بي تاثير نبوده است.

استانداري گيلان نيز ارتباط خوب و موثري را با رسانه ها برقرار نموده است هرچند خبرگزاري آريا در اين زمينه بعضا مورد بي لطفي قرار گرفته و هيچ وقت نشد که به چشم يک خبرگزاري ديده شود اما هميشه تلاش نموده تا رسالت خبري خود را ادامه دهد.

انتظارات استان از دولت دهم :
با توجه به موضوعات مطرح شده انتظار مي رود رئيس جمهور برنامه هاي ويژه اي را جهت رفع مشکلات فوق و تقويت وضعيت موجود مديريتي در استان انجام دهد .

از آنجايي که استان گيلان يک استان کشاورزي محسوب مي شود نياز است ضمن رفع مشکلات موجود در اين بخش و تقويت آن به بخش هاي صنعت و سرمايه گذاري در استان نيز توجه اي ويژه شود تا بتوان مشکل بيکاري را تا حدودي برطرف نمود.

مشکلات استان با انتخاب نيروي توانمند و و با تجربه به عنوان نماينده عالي دولت در استان مي تواند به پيشرفت و توسعه استان در زمينه هاي مختلف کمک زيادي نمايد.

روح اله قهرماني استاندار کنوني بهترين گزينه براي استانداري گيلان در دولت دهم

مهندس روح اله قهرماني چابک استاندار گيلان با توجه به سابقه هاي زيادي که در زمينه هاي اجرايي کشور از جمله،قائم مقام منطقه آزاد تجاري بندرانزلي،معاون برنامه ريزي،اداري مالي و عمراني استانداري گيلان،معاون عمراني استانداري مازندران در دولت نهم،معاون عمراني استانداري چهارمحال و بختياري،مسئول استاني راه اندازي فرودگاه شهر کرد،مسئول دستگاه نظارت طرح هاي عمراني دانشگاه علوم دريايي نوشهر،مدير اجرايي طرح بزرگ شهر مسکوني شرکت ملي نفت ايران،مديرکل فني دانشگاه علوم پزشکي و بهداشت و درمان استان اصفهان،مدير اجرايي طرح بيمارستان 1هزار و 400 تختخوابي اصفهان و طرح هاي بيمارستاني نائين،نجف آباد،گلپايگان،خوانسار و اردستان،رئيس هيات مديره سازمان همياري شهرداريهاي استان هاي گيلان و مازندران و رئيس شوراي فني اشتغال و سرمايه گذاري استان هاي گيلان و مازندران نام برد و در دولت نهم تنها استانداري بوده که سابقه هاي طولاني و اجرايي بهتري در استانداريها داشته است.

مهندس قهرماني استانداري را خيلي خوب مي شناسد و او با توجه به تجربه اي که در تمام زمينه هاي اين مجموعه دارد به راحتي مي تواند به مديريت استان بپردازد و اين موضوعي است که در مدت حضور او در استان به عنوان استاندار به چشم خورده است.

مهندس قهرماني که براي استاندار شدن گيلان از معاونت عمراني استانداري مازندران خداحافظي نمود مردم و مسئولين آن استان که به صورت شفاهي و چه در رسانه ها گفتند که حضور ايشان در مازندران همراه با پيشرفت وضيعت عمراني بود و از اين بابت نگران بودند .

مهندس قهرماني در معاونت عمراني مازندران به صورتي عمل کرد که در واقع حضور وي در اين معاونت را دوران طلايي نام مي بردند و وي در اين مدت با پيگيري مستمر خود در طرحهاي عمراني در واقع مديران را وادار مي نمود تا تلاش بيشتري در اين زمينه انجام دهند.

از احساس مسئوليت هاي وي در تأييد شهرداران نمي توان به سادگي گذشت و به طوري رسيدگي به اين امر را در اولويت کاري قرار مي داد و با حوصله تمام رسيدگي مي کرد که سابقه نداشت که به طور مثال مي توان به انتخاب شهردار منطقه کلاردشت که يک شهر توريستي به شمار مي رود اشاره نمود که وقتي شوراي شهر گزينه خود را معرفي نمود مهندس قهرماني با مطالعه دقيق بر روي پرونده ايشان گفت اين شهر شهردار بزرگتري مي خواهد و اين احساس مسئوليت او اين تعهد را نيز در شهرداران ايجاد نمود که بايد کار کنند و پيگير امور باشند.

حضور وي در شهرستانها از رامسر گرفته تا گلوگاه براي پيگيري امور مربوطه براي فرمانداران اين تعهد را ايجاد مي کرد که بايد به موقع فعاليت هاي مربوطه را انجام و نسبت به گزارش آن به استان اقدام نمايند و يکي از اقدامات اساسي وي را مي توان پيگيري مستمر طرحهاي عمراني شهرستانها دانست.

وي در حالي به استانداري گيلان ورود کرد که گفت:عاشق گيلان هستم و در اين استان عاشقانه كار مي كنم.

روح اله قهرماني در روزهاي اول حضور خود در استان افزود:سال و6 ماه از سن بنده مي گذرد و31 سال خارج از گيلان كار كردم ضمن اينكه كار كردن در استان هاي ديگر، از انتخاب بنده بود براي اينكه مي خواستم بر تجربيات خود بيافزايم و از اين تجربيان در استان خود استفاده كنم.

استاندار گيلان با حساسيت قابل توجهي بحث چاي را دنبال نمود و جهت رفع آن گام برداشت و گفت:تاكنون به منظور ساماندهي وضعيت چاي جلسات متعددي در استان و كشور برگزار شده و همه مسولين بدنبال راهكار و رفع مشكلات موجود در اين بخش هستند.

وي تصريح كرد:استفاده از نقطه نظرات كارشناسان و صاحب نظران در خصوص بحث چاي مي تواند در بسياري از شرايط موثر باشد .

ايشان خاطر نشان ساخت:تصميمات گرفته شده در استان نقش بسيار زيادي در ساماندهي وضعيت چاي دارد و مسولين كشوري نيز توجه ِ ويژه اي به اين موضوع دارند .

مهندس قهرماني اظهار داشت:ساماندهي بحث چاي به مرور زمان و با همدلي و اتفاق نظر مسولان نتايج مثبتي را براي استان در برخواهد داشت .

مهندس قهرماني استاندار گيلان گفت:با پيگيري هاي بعمل آمده سازمان چاي شمال به منظور ساماندهي امور مرتبط با توليد برگ سبز ، فرآوري و بازرگاني احياء شده و در حال حاضر با اقدامات ارزشمندي كه در خصوص ساماندهي امور مرتبط با چاي صورت گرفته،بسياري از مشكلات برطرف شده و در آينده شاهد رفع تمام محدوديت ها در اين زمينه خواهيم بود .

وي افزود : افزايش قيمت برگ سبز و خريد تضميني چاي خشك،پرداخت به موقع بهاي برگ سبز تحويلي چايكاران از جمله اقدامات مؤثري است كه در دوسال گذشته به ثمر رسيد.

مهندس قهرماني اذعان كرد : در يكسال و نيم گذشته قيمت برگ سبز افزايش بسيار خوبي داشته و در سال 87 با پيگيري هاي مستمر بهاي برگ سبز چاي درجه يك از هر كيلو گرم 3650 ريال به 4500 ريال و درجه دو از 2140 ريال به 2700 ريال افزايش يافت و در سال 88 نيز قيمت برگ سبز درجه يك و دو به ترتيب به 5400 و 2900 ريال افزايش پيدا كرد .

استاندار گيلان در ادامه تأكيد كرد : ارتقاء كيفيت برگ سبز چاي تأثير بسزايي در توليد چاي خشك مرغوب و مطلوب دارد و هدف از فعاليت هاي بسيار زيادي كه در خصوص ساماندهي چاي صورت پذيرفته به منظور تحويل برگ سبز مطلوب و كيفي از جانب چايكاران به كارخانه داران بوده است .

مهندس قهرماني همچنين اظهارداشت : باتوجه به جلسه ي اخير با تعداد از مسئولين كشوري به منظور حمايت از افراد كم بضاعت و ترويج فرهنگ مصرف چاي داخلي ، مقدار 30 هزار تن چاي از سازمان تعاون روستايي خريداري و بطور رايگان در اختيار خانوارهاي تحت پوشش مراكز حمايتي قرار مي گيرد .

وي در بخش ديگري از سخنانش از خريد 5 هزار تن چاي خشك توسط سازمان تعاون روستايي از كارخانه داران خبر داد و گفت : به منظور كاهش بدهي كارخانجات به دولت ، مقدار 5 هزار تن چاي خشك با اعتباري بالغ بر 5 ميليارد تومان از كارخانه داران خريداري مي شود .

استاندار گيلان تصريح كرد : همچنين به منظور حمايت از چاي توليد شده در استان و كارخانه داران با 300 ميليون تومان اعتبار براي تهيه چاي خشك در اختيار سازمان تعاون روستايي قرار مي گيرد تا چاي مرغوب گيلان در سبد كالاي كارمندان قرار داده شود .

مهندس قهرماني كيفي نمودن برگ سبز را امري ضروري دانست و خاطر نشان ساخت:اصلاح باغات چاي يكي از ضروري ترين اقداماتي است كه چايكاران بايد به منظور اصلاح بوته ها و توليد برگ سبز كيفي انجام دهند.

وي همچنين افزود:در سالجاري اعتباري بالغ بر 12 ميليارد تومان براي اعطاي تسهيلات بهزراعي به چايكاران در نظر گرفته شده و چايكاران مي بايست پس از برداشت سوم برگ سبز نسبت به بهزراعي باغات به صورت كف بر يا كمر بر بطور دقيق و كارشناسي شده اقدام نمايند.

استاندار گيلان در ادامه با بيان اين مطلب كه توليد،فرآوري برگ سبز بخش اعظمي از اقتصاد شهروندان گيلاني را تحت شعاع قرار مي دهد اظهار داشت : دولت و مسئولين دست اندركار با آگاهي كامل از اين مسأله مهم تاكنون توجهات ارزشمندي به اين صنعت با ارزش و قديمي داشته و در دولت دهم نيز توجه به اين امر را در رأس امورات قرار داده است .

مهندس قهرماني قاچاق چاي ، تغيير ذائقه مردم و واردات بي رويه چاي را از مشكلات اساسي صنعت چاي دانست و افزود : باتوجه به شيوه ي فرآوري چاي در كشورهاي خارجي ، چاي توليد شده داراي مضرات بسياري است و براي افراد همچون سم ضرر بسياري خواهد بود .

وي بيان داشت:باتوجه به تجارت ارزشمندي كه در زمينه ي چاي بدست آورده ايم مي توانيم در خصوص ساير محصولات باغي و زراعي استان فعاليت هاي مثمرثمري داشته باشيم .

استاندار گيلان همچنين با اشاره به توليدات كشاورزي استان اظهار داشت:به منظور ايجاد ارزش افزوده براي محصولات توليد شده در استان ، احداث صنايع تبديلي بسيار ضروري است .

مهندس قهرماني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به ايجاد كار گروه صيانت از توليد در كشور با حضور مستقيم رئيس جمهور پر تلاش و مردمي خاطر نشان ساخت:به منظور حمايت از توليد كنندگان و تداوم فعاليت صنايعي كه دراي سابقه ي قديمي هستند و اشتغال زيادي را به خود اختصاص داده اند كاركروه صيانت از توليد در كشور راه اندازي مي شود و اين كار گروه در زمينه ي صنعت چاي نيز مي تواند نتايج ارزشمندي را به ارمغان بياورد .

وي ادامه داد: مسئولان بايد شرايط و زمينه را به گونه‌اي ايجاد كنند تا كار انجام شود و منطقي بر مطالبه كشاورزان حاكم باشد كه پايدار و مستمر بوده و ضرردهي نداشته و متكي به يارانه نباشد.

استاندار گيلان اضافه كرد:وقتي مي‌توان كار انجام داد كه شرايط بسيار مناسبي براي ايجاد اشتغال در شاخه‌هاي مختلف فراهم شود.

قهرماني‌چابك تصريح كرد:در استاني كه كشاورزي وجود دارد بايد استاندارش با كشاورزي آشنا باشد و مديران و مسئولانش نيز رويكرد كشاورزي داشته باشند، از اين رو درصدد هستيم تا دهياراني كه در روستاها انتخاب مي‌شوند، مهندس كشاورزي باشند.

وي افزود:عناصر مرتبط بايد با هم زنجيره‌اي از مديريت را تشكيل دهند كه نتيجه بخش باشد و مطمئنا مي‌توانيم با كار كردن گيلان را به قطب كشاورزي برسانيم.

استاندار گيلان با اشاره به اقدام‌هاي انجام شده در استان گفت: در 9 ماهه گذشته بالغ بر يك هزار ميليارد تومان طرح به تصويب رسيد كه 602 ميليارد تومان آن معرفي شد و 80 درصد آن به صنايع تبديلي كشاورزي اختصاص دارد كه با توجه به اين موضوع ما بايد بهترين جاده‌ها و خطوط راه را داشته باشيم تا بتوانيم از كشاورزي به درستي بهره‌مند شويم.

وي توجيه‌پذير كردن توليدات كشاورزي در تمام شاخصه‌ها را امري مهم خواند و اظهار داشت: مهم‌ترين توجيه براي توليد، حمل و نقل سريع و آسان است كه اين شرايط در استان ايجاد شده و در دست اجرا است و اميدواريم تا چهار يا پنج سال آينده به پايان برسد.

قهرماني چابك تصريح كرد: ما در اول راه هستيم و بايد كشاورزان نمونه مشكلات خود را در زمينه‌هاي مختلف مطرح كنند تا بتوانيم با وجود خوش فكر بودن آنها از اين ظرفيت‌ها براي پيشرفت كشاورزي استان استفاده كنيم.

وي با اشاره به منحصر بفرد بودن توليد نخ ابريشم ايران، اظهار داشت: بايد شانيت و مقام خود را در اين بخش در سطح جهان حفظ كنيم تا در بخش رقابتي، تجاري و بازرگاني همپاي رقبا قدم هاي اثربخشي برداريم.
قهرماني چابك در مورد طرح جامع نوغانداري تصريح كرد: فعاليت هاي نوغانداران داراي تنوع فراوان در بخش كشاورزي، صنعتي و تجاري است.

استاندار گيلان ادامه داد: اصلاح و توليد تخم نوغان، توليد و عرضه تخم نوغان هيبريد تجاري و توليد پيله تر هيبريد از مهم ترين فعاليت هاي گيلانيان زحمتكش در حوزه كشاورزي و نوغانداري است.

وي گفت: خشك كردن پيله تر، توليد انواع نخ ابريشمي در كارگاه‌هاي دستي سنتي و صنايع ابريشم كشي، بافت فرش ابريشمي و ديگر فرآورده هاي ابريشمي از جمله كارهاي مهمي است كه در بخش صنعت بايد براي آنها برنامه ريزي دقيق داشت.

استاندار گيلان افزود: عرضه و فروش تخم نوغان هيبريد تجاري،خريد و فروش پيله تر و پيله خشك،بازار انواع نخ ابريشم و بازار فرش ابريشمي بازارهاي ما را پررونق و براي استان اشتغال ايجاد خواهد كرد.

وي همچنين از تدوين سند توسعه صادرات خبر داد و گفت: سند راهبردي منطقه‌اي توسعه صادرات ايران و روسيه با مشاركت استان‌هاي شمالي در دست اقدام است.

وي با اشاره به اينكه در اين راستا با استان آستراخان كار مشترك و خوبي در حال انجام است، اظهار داشت: تدوين سند توسعه صادرات استان و پايانه‌هاي صادراتي گل و گياه در دست اقدام است.

قهرماني چابك تصريح كرد:استان‌هاي جنوبي روسيه نسبت به گيلان نظر مساعد دارند و اين استان نه تنها مي‌تواند صادر‌كننده كالاي خود باشد بلكه به عنوان مكاني براي صادرات ديگر كشورها نيز مورد توجه قرار گيرد.

استاندار گيلان در مسير نوستراك قرار گرفتن گيلان را مزيت بزرگي دانست و تصريح كرد: خطوط جاده‌اي، در حال انجام است اگرچه بايد هر روز بر سرعت امور بيفزاييم.

وي شرايط زيرساختي استان را مهيا خواند و افزود: زيرساخت‌هاي استان براي خدمت‌دهي و سرويس‌دهي به امر صادرات فراهم است.

قهرماني چابك برقراري ارتباط روزمره گيلان با ديگر استان‌ها و كشورها در امر صادرات را امري ضروري خواند و گفت: اگر به اين ارتباط دست نيابيم مطمئناً راه به جايي نمي‌بريم و بايد بتوانيم تبادل تجارت، كالا و فرهنگ با كشورهاي ديگر را افزايش دهيم و اين روابط فقط به صورت تجاري و مادي شكل نگيرد و در همه زمينه‌ها ارتباط برقرار شود.

وي همچنين در مورد جوانان نيز معتقد است که سرمايه گذاري در اين بخش راه ÷يشرفت کشور را به همراه دارد .قهرماني در اين مورد افزود: بايد از تجربيات و دستاوردهاي بشري به عنوان مبناي كار خود بهره ببريم و كشورمان از آمادگي لازم براي پذيرش مسئوليت‌هاي سنگين توسط جوانان برخوردار است.

قهرماني‌چابك ايجاد ظرفيت در جوانان را از نكات مهم برشمرد و افزود: جوانان بايد با صداقت، هوشياري، دورانديشي، مستقل و هوش خلاق خود در راستاي پيشرفت، رشد و شكوفايي هر چه بيشتر استان و كشور گام بردارند.

وي انجام مطالعه و استفاده بهتر از اوقات فراغت را مورد تاكيد قرار داد و افزود: توجه به جوانان استان لازمه توسعه است و جوانان گيلاني افرادي توانمند، كارآمد و نقش آفرين هستند كه همواره پس از پيروزي انقلاب اسلامي در صحنه‌هاي مختلف علمي، فرهنگي، آموزشي، اقتصادي و ...حضوري فعال داشته‌اند.

استاندار گيلان با بيان اينكه جواني بهترين فصل شكفتن، رويش و زيباترين دوران درخشش و نيل به سعادت نشاط، معنويت و كمال است، تصريح كرد: فصل جواني بهاري است كه در آن شخصيت ارزشمندي شكل مي‌گيرد و استعدادها با رشد و پايه‌هاي ديني و عقيدتي انسان مستحكم مي‌‌شود.

وي اظهار داشت: با توجه به نقش و اهميت جوانان به مسائل اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و ... كشور لزوم توجه بيش از پيش مسئولان به جوانان امري انكار‌ناپذير است.

به گفته قهرماني چابك اگر چه جوانان از تجربه زيادي برخوردار نيستند ولي پاكي، نشاط جواني و انگيزه آنها در كشف حقايق، گوهر گرانبهايي است كه در اختيار آنها قرار دارد.

قهرماني همچنين در مورد فعاليت مديران در شهرستانها نيز اعتقاد دارد تفويض اختيار دستگاه‌هاي گيلان در شهرستان‌ها مهم‌ترين وظيفه مديران است.

وي گفت: اگر مسائل كوچك را به غم بزرگ مردم و جامعه تبديل كنيم در آن صورت مي‌توانيم به سلامت و سعادت كامل برسيم.

استاندار گيلان گفت: تبادل و توازن، خصوصيت آدم‌

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 22 شهريور 1388
قبل از همه باید اقای کرمی مدیر کل امور شهری استانداری را عزل کند که با برخی شهرداران متخلف ارتباط خوبی دارد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.031 seconds.